Družební pobyt dětí ze Starego Miasta

Ve dnech 13. 5. 2024 až 17. 5. 2024 se uskutečnil družební pobyt mezi žáky základních škol České a Polské republiky.

V pondělí jsme přivítali polské děti v Kulturním centru v Petrovicích u Karviné společně s představiteli obce a vedením školy. Poté se polské děti naučily při prvních společných aktivitách pár českých slov a frází. Po krátkém seznámení jsme vyrazili pěšky do dřevěného kostela Nanebevstoupení Páně v Dolních Marklovicích, kde pro nás byla připravena prohlídka objektu. Cestou zpět na Hotel Dakol, kde byli naši kamarádi ubytovaní, jsme zavítali do parku Zámečku Petrovice. Když jsme dorazili na hotel, měli jsme připravenou večeři ve formě rautu. Paní učitelky z Petrovic si pro nás po večeři připravily krátké seznamovací hry, kde jsme se poznávali s polskými žáky. Ve večerních hodinách byl program pro pondělní den ukončen.

V úterý ráno polské děti navštívily naši Základní školu v Petrovicích u Karviné. Poté jsme vyrazili autobusy do Karviné – na prohlídku zámku Fryštát a Kostela Povýšení svatého Kříže. Následoval společný oběd na náměstí, po kterém jsme se vydali na prohlídku šikmého Kostela Svatého Petra z Alkantary v Karviné Dolech. Den jsme zakončili večeří v Hotelu Dakol, po které jsme si vytvořili trička s vlastním motivem.

Ve středu ráno jsme všichni odjeli do Ostravy do Zábavního centra Horník na Laser game. Byli jsme rozděleni do osmi týmů, které jsme si předchozí den vylosovali. Každý tým si zahrál čtyři hry. Následovala prohlídka ostravské ZOO, kde jsme měli hodinovou komentovanou prohlídku. Ta začínala u plameňáků a končila u slonů. Dozvěděli jsme se spoustu nových a zajímavých informací o zvířatech. Zbytek ZOO jsme si prošli sami. Po prohlídce ZOO jsme se rozdělili do

autobusů a vyrazili do horského Hotelu Excelsior v Horní Lomné. Po příjezdu jsme se ubytovali na pokojích a následovala večeře. Po ní jsme všichni vyráběli náramky pro sebe a pro své nejbližší. Následně jsme se rozešli do pokojů a ukončili den plný zážitků spánkem.

Ve čtvrtek po snídani jsme vyrazili na výšlap. Nejdříve jsme zdolali vrch Kamenitý a pak jsme šli na Slavíč. Jakmile jsme sešli z vrcholů, dole nás čekal autobus, kterým jsme jeli na oběd do restaurace U Studánky. Poté nás autobus odvezl zpátky na hotel, kde jsme si všichni dali „relax“ po náročném výšlapu. Po odpočinku jsme strávili odpoledne sportovními aktivitami jako např. bowling, fotbal, ping pong a stolní hry. Šikovné paní kuchařky nám připravily na večeři výbornou svíčkovou. Následovalo slavnostní rozloučení, předání dárků a upomínkových předmětů. Diskotéku, na kterou jsme se tolik těšili, jsme si všichni užili až do poslední písničky.

V pátek byl poslední společný den, hned po snídani jsme se šli sbalit. Poté jsme vyrazili na bobovou dráhu v Mostech u Jablunkova. Všichni jsme si to moc užili, až přišlo loučení. Při něm většině z nás ukápla slza. Po rozloučení jsme se bohužel rozešli do svých autobusů a jeli domů.

Velmi děkujeme představitelům naší obce a školy, že můžeme poznávat nové kamarády nejen z České republiky, ale i ze zahraničí.

Těšíme se na další shledání.

M. Krůčková, N. Michlová (žákyně školy)

Poslední aktuality

Brána řemesel

V pátek 11.10. jsme se s dětmi z MŠ Závada mohli opět zúčastnit akce „Brána řemesel“ na SŠTaS Karviná. Pro děti byl [...]